Ospoilerowanie
Odróżniający się samochód to marzenie każdego prawdziwego tuningowca! Gwarancją
podkreślenia swej odmienności na pewno obok efektownych felg są spoilery. Oferta
na rynku jest bardzo szeroka. Tysiące wzorów, miliony pomysłów, setki kombinacji
... Ale przejdźmy do konkretów czyli co i jak się fachowo nazywa...
Typowy zestaw ospoilerownia składa się z:
- progów ( listw progowych ) które to sprawiają iż z boku nasze auto wygląda
zupełnie inaczej i z pewnością zbliża go bardziej optycznie ku ziemi...
- spoilerów zderzaka przedniego lub tylnego lub całych - nowych zderzaków
najczęściej bardzo zmieniających bryłę naszego samochodu ...
- spoilera na klapę (najczęściej w nadwoziach sedan) lub spoilerów tzw. daszków
( najczęściej w nadwoziach hatchback ) Często jednak występują oba jednocześnie
...
- brewek lub okularów które nadają niepowtarzalny , sportowy wygląd reflektorom
lub lampom tylnym.
- wlotów powietrza - montowanych jako atrapa lub jako faktycznie wspomagające
chłodzenie.
- atrapy chłodnicy - grilla - bez znaczka producenta auta - często znacznie
poprawiającą wygląd samochodu oraz nadającą bardzo unikalny wygląd poprzez
odcięcie się od seryjnej wersji i marki samochodu. Dobrym uzupełnieniem będzie
demontaż wszelkich znaczków z tyłu i boków auta.
- dyfuzorów pod przedni zderzak lub montowanych zamiast klasycznych listew
progowych
Analizując zdjęcia w katalogach, przeglądając zdjęcia z imprez , galerie w
sieci, magazyny tuningowe wreszcie ułożymy kombinację marzeń to nie pozostaje
nam nic innego jak rozbić świnkę z oszczędnościami życia i wybrać się na zakupy.
Ceny markowych zestawów ospoilerowania dochodzą do 8000 zł... Jednak za 4000 zl
na pewno kupimy coś dla siebie. Planując wydatki związane nie można zapomnieć o
kosztach montażu i lakierowania. Podczas montażu można pokusić się o poszerzenie
błotników które pomieszczą w ten sposób szersze koła...
Przed lakierowaniem elementów należy idealnie dopasować je do auta. Nawet
najlepszy spoiler może mieć feler! Inną sprawą jest fakt iż na polskich drogach
jeździ masa powypadkowych samochodów do których nie każdy spoiler będzie pasował
idealnie i może się okazać iż będzie konieczna interwencja blacharza.
Montaż wlotu powietrza wiążący się z ingerencją w masce również powinien być
przeprowadzony przez doświadczonego fachowca. Montaż spoilerów wymaga skręcenia
i sklejania. Na ogół wszystkie niezbędne śruby i kleje są dostarczane razem ze
spoilerami. W razie ich braku stosujemy mocny klej np. klej do szyb.
Na koniec pozostaje nam wykończyć otwory w zderzakach ( jeśli takowe przewidział
producent) specjalną siatką aluminiową. Gotowe dopasowane spoilery można już
teraz polakierować pamiętając o fachowym podkładzie pod lakier. Wystarczy dobrać
odpowiedni kolor - najczęściej dokładnie ten sam co kolor nadwozia i ... do
dzieła. Jeśli seryjnie nasz samochód nie miał polakierowanych lusterek to jest
to na pewno super moment żeby zmienić ten stan rzeczy. Jeśli natomiast wygląd
seryjnych lusterek nie wzbudza zachwytu zawsze można wstawić w ich miejsce modne
ostatnio sportowe lusterka M-Look.
Efekt na pewno zaprze dech w piersiach...
Moje rady :
1) Wybierz dobrej jakości produkt i przymierz go przed lakierowaniem.
2) Jeśli spoiler wymaga doszlifowania montaż zleć dobremu blacharzowi
3) Podczas montażu spoilerów dokładek do zderzaków - pamiętaj że może być
konieczne ucięcie części oryginalnego zderzaka.
4) Wybierz bardzo dobrego lakiernika i dopilnuj aby zastosował dobry podkład
5) Przemyśl wszystko trzy razy zanim zaczniesz malować - tego się nie da cofnąć
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
|