CHIP TUNING
- Najtańszy
sposób polepszenia osiągów silnika.
- Poprawa osiągów silnika nawet o 12% w zakresie średnich obrotów (lepsza
charakterystyka momentu obrotowego)
- Łatwiejsze nabieranie obrotów, oszczędność paliwa, zwłaszcza na drogach
szybkiego ruchu.
- Żadnych skutków ubocznych, parametry serwisowe bez zmian.
- Ekologicznie czysty, bezpieczny.
- Jedyna metoda poprawy parametrów silnika z elektronicznym systemem sterowania.
- Emisja HC i CO zgodna z obowiązującymi przepisami.
Ukształtowanie charakterystyk nowego silnika jest efektem badań trwających wiele
miesięcy, a nawet lat. Głównym celem producenta jest osiągnięcie jak największej
sprawności silnika i jego płynnej pracy w pełnym zakresie obrotów. W procesie
tym muszą być jednak uwzględnione inne aspekty, często utrudniające realizację
tego celu. światowe normy emisji spalin i inne przepisy wymuszają zmiany w
systemie sterowania silnikiem, często negatywnie wpływające na sprawność i moc
silnika. Dla przykładu: przy homologacji samochodu konieczne jest podanie
zużycia paliwa przez samochód w cyklu miejskim oraz przy prędkościach 90 i 120
km/h. Liczny te są również podawane we wszystkich materiałach reklamowych
samochodów, wpływając w znacznym stopniu na decyzję o zakupie danego modelu.
Dlatego też producenci, chcąc uzyskać jak najlepszy wynik pod tym względem,
zmieniają charakterystyki silnika w zakresach obrotów odpowiednich dla podanych
prędkości. Wpływa to oczywiście na spadek mocy silnika w tych zakresach. Inna
koniecznością jest spełnienie bardzo ostrych norm emisji CO i NO na wolnych
obrotach, przy czym normy te są wciąż zaostrzane. Wymaga to znacznego zubażania
mieszanki paliwowo powietrznej, co powoduje zawahania i szarpania silnika przy
przyspieszaniu z niskich obrotów, czyniąc jazdę niewygodną. Nie jest to
spowodowane wadami silnika. Chip-tuning dzięki modyfikacjom programów sterowania
w tym zakresie, usuwa ten problem i sprawia, że prowadzenie samochodu jest
znacznie przyjemniejsze. Jednak Chip-tuning nie jest przewidziany do zwiększania
mocy silnika bez ograniczeń, gdyż wymagałoby to zwiększenia dopływu powietrza do
silnika. Chip-tuning zapewnia jedynie wykorzystanie zassanego powietrza w
maksymalnym stopniu. Wyraża się to w zwiększeniu płynności pracy silnika, jego
elastyczności i zwiększeniu mocy maksymalnej. Ponieważ wszyscy producenci
zgodnie przesadzają przedstawiając moc swoich silników, Superchips pomaga
zrealizować ich obietnice.
Jak działa Chip-tuning.
System sterowania silnikiem mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik,
ciśnienie w kolektorze ssącym i atmosferyczne, zawartość tlenu w gazach
wydechowych, temperaturę powietrza i cieczy chłodzącej, położenie przepustnicy.
Wszystkie te dane mierzone są przez czujniki podłączone do komputera i
natychmiast przetwarzane na podstawie zawartych w pamięci charakterystyk czasu
wtrysku paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Producenci samochodów, tworząc te
charakterystyki, muszą uwzględnić także złe warunki pracy silnika - złą jakość
paliwa, znaczne przekraczanie przebiegów między przeglądami i złą obsługę
silnika. Powoduje to niewykorzystanie w pełni potencjalnych możliwości silnika.
Chip-tuning, dzięki ulepszonym charakterystykom, umożliwia wykorzystanie tych
rezerw.
Badanie i testy.
Chip-tuning powstał w wyniku długotrwałych testów i ciągłych ulepszeń
prowadzonych na hamowni oraz bezpośrednio w samochodach z zamontowanym
komputerem monitorującym prace i parametry silnika.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
|